Fandom

Odlotowe Agentki Wiki

Mały problem

411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Mały problem
14-13.png
Oryginalny tytuł Shrinking
Polski tytuł Mały problem
Premiera w Polsce grudzień 2002
Scenariusz Jillian Tohber
Numer (w całym serialu) 14
Sezon 1
Numer (w sezonie) 14
Poprzedni odcinek Ciasteczka Szczęścia
Następny odcinek Obcy

Mały problem (oryg. Shrinking) – czternasty odcinek sezonu pierwszego serialu Odlotowe Agentki.

OpisEdytuj

Opis szczegółowyEdytuj

Tajemnicza kradzieżEdytuj

Grupa ludzi zwiedzająca Mount Rushmore zostaje świadkiem dziwnej kradzieży. Ktoś skurczył monumentalną górę do tycich rozmiarów, a następnie wessał na pokład swojego sterowca, nie zostawiając po niej ani śladu...

Clover i jej kolejny wybranekEdytuj

Agentki wybrały się razem na małą przejażdżkę na rolkach wdłuż plaży w Venice. Clover swoim bystrym okiem wypatrzyła siatkarza Jasona Robertsa, z którym od dawna pragnie się umówić. Dziewczyna upozorowała wypadek na rolkach i wpadła na wybranka, który bez wahania spytał, czy zechciałaby spędzić z nim romantyczny wieczór. Wniebowzięta Clover zgodziła się.

Agencja wzywaEdytuj

Jerry ma dla dziewcząt kolejne zadanie: mają odszukać przestępce porywającego znane zabytki (w tym wcześniej wspomnianą górę Rushmore). Po wydaniu gadżetów Agentki czym prędzej pędzą do pięknej indyjskiej świątyni Taj Mahal.

Nieopodal Taj MahalEdytuj

Dotarłszy do Taj Mahal, Agentki podszyły się po dyplomatów. Niestety, główne wejście zostało zamknięte z powodu remontu, trzba było więc znaleźć inną drogę do wewnątrz, którą okazała się metalowa balutrada. W środku zniewalającej świątyni Alex znalazła tajemniczy nadajnik. Nagle budowla została trafiona jasnofioletowym, oślepiającym promieniem...

Ściany zaczęły się kurczyć! Nie było wątpliwości, tajemniczy bandyta zaatakował. Dzięki tytanowej szmince, Agentki wysły cało z tej opresji. Skontaktowały się także z Jerry'm, który zeskanował nadajnik. Okazało się, że następny cel to Wielki Mur.

Potęga Wielkiego MuruEdytuj

Przytłoczone potęgą Chińskiego Muru, dziewczęta wzięły się za poszukiwania nadajnika. Odnalazła go Sam i zaczęła dezaktywację. Nie poszła jednak ona pomyślnie. Stery przejęła Clover, która jednym, mocnym kopniakiem roztrzaskała urządzenie w drobny mak. Alex zauważyła ogromny sterowiec, prawdopodobnie pojazd winowajców. Agentki musiały się temu przyjrzeć.

Na pokładzieEdytuj

Wewnątrz sterowca dziewczyny spotkały dwójkę ludzi nader niskiego wzrostu (pół metra). Byli oni w kontakcie ze swoim enigmatycznym przelożonym. Ten kazał im wrócić do bazy. Agentki ujrzały wielką maszynę, która prawdopodobnie była źródłem zmniejszających promieni. Próbując ją odłączyć, zdemaskowały się. „Lilipuci” pzystąpili do ataku. Mimo niewielkich rozmiarów, byli wyjątkowo silni. Clover została wypchnięta ze sterowca, a Sinclar (czyli jeden z karłów) trafił ją kurczącymi promieniami. Clover stała się wyjątkowo tycia. Plecak odrzutowy blondwłosej agentki przestał działać, więc przyjaciółki popędziły jej z pomocą.

Po rozmowie z Jerry'm, Agentki znały już tożsamość swojego przeciwnika, a raczej przeciwników. Był to dr Kurczysiłek i jego dwoje pracowników (Sally, Sinclar). Doktor pracował niegdyś nad maszyną zwiększającą moc poprzez redukcję masy. Niestety, osiągnął niezadowalający skuter. Został dotkliwie skurczony, ale za to zyskał niewiarygodną siłę. Traz się mści. Agentki ruszły do jego bazy – na Dżarnezję.

W jaskini lwaEdytuj

Strome brzegi Dżarnezji dziewczęta pokonały dzięki superszybkim RaRoGom. Zostały chłodno przywitane. Kurczysiłek miał zamiar się ich pozbyć, skurczając je. Gdy spudłował, postanowił porwać Clover i zmniejszyć ją jeszcze bardziej! Sam i Alex ruszyły na ratunek.

Misja ratunkowa nie poszła zbyt dobrze, gdyż powstało nieporozumienie. Podobnie jak Clover, Sam i Alex miały zostać zmniejszone. Tymczasem doktor i jego pomocnicy pognali do Tokio, by siać zamęt. Kurczysiłek postanowił, że zmniejszy wszystkich mieszkańców i zdobędzie władze nad tą metropolią. Agentki uwolniły się dzięki laserowemu tuszowi do rzęs i poleciały z odsieczą.

Zamęt w TokioEdytuj

Agentki dorwały sterowiec doktorka i spróbowały przeszkodzić mu w zrealizowaniu swojego planu. Niestety, odniosły odwrotny skutek. Kurczysiłek wściekł się niesamowicie, zaczął zmniejszać całe obszary potężnego miasta. Genialna Sam użyła podstępu. Skłamała, że paliwo w plecaku odrzutowym kończy się i przysiadła na szczycie szklanego budynku (podbnie postąpiły Alex i Clover). Kurczysiłek namieżył cel i... wystrzelił! Lecz promienie odbiły się od szklanych ścian i skurczyły cały sterowiec do malutkich rozmiarów. Mimo że załoga była już skarłowaciała (około pół metra wzrostu), po kolejnym skurczeniu stała się mała niczym dłoń. Kurczysiłek poprzysiągł zemstę... (która dokonała się w odc. Atak wielkiej Mandy).

Rozczarowanie CloverEdytuj

Clover długo przygotowywała się na randkę z Jasonem. WOOHP przysłała odtrutkę na działanie promieni Alpha-X 9, więc Clover mogła już udać się na wymarzone soptkanie. Jednak niezdarne Sam i Alex przypadkowo wycelowały w ubrania Clover. Agentka postanowiła, że nie może spotkać się z chłopakiem, gdyż nie ma jak wybrać odpowiedniego stroju i spławiła go. Zfrustrowany Jason odszedł, ale jego smutek nie trwał długo, gdyż umówił się z... Mandy! Tego Clover się nie spodziewała.

ZapowiedźEdytuj

Pewien człowiek kradnie rozmaite zabytki z całego świata, kurcząc je i wsysając na pokład swojego sterowca.

PodsumowanieEdytuj

PostacieEdytuj

MiejscaEdytuj

ZabytkiEdytuj

WynalazkiEdytuj

  • nadajnik Kurczysiłka

PojazdyEdytuj

  • sterowiec Kurczysiłka

GadżetyEdytuj

MuzykaEdytuj

Nazwa Sytuacja, w której dany soundtrack się pojawił
The Rich Bank Podczas pokazania góry Rushmore
Weird Kidnapping Podczas skurczenia się góry Rushmore
Agency #1 podczas pobytu w Agencji
Hindi Customs* Podczas pobytu w Taj Mahal
Think About It Podczas poszukiwań nadajnika w okolicach Wielkiego Muru
Make It Snappy Podczas dotarcia do sterowca Kurczysiłka
However It Happened Podczas skontaktowania się z Kurczysiłkiem
Chase, Chase Podczas walki z ludźmi Kurczysiłka
Mystery & Strange Podczas kontaktowania się z Jerry'm
Oriental Manners Podczas lotu na Dżarnezję
UFO Appeared Podczas próby pozbycia się Agentek
Spying Podczas próby dostania się do zamku Kurczysiłka
Walk In the Moonlight Podczas tłumaczenia planu przez Kurczysiłka
Spies In Action Podczas próby uratowania Clover
Must Be Invisible Podczas przylotu do Tokio
Joyful Triumph Podczas pokonania Kurczysiłka

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • chłopak, który pojawił się pod górą Rushmore, wystąpił ponownie w odc. Szalone zakupy
  • Alex często myli fakty (np. myśli, że Taj Mahal znajduje się w Meksyku, a Wielki Mur – w Peru)
  • prototyp satelity WOOHP kosztuje miliard dolarów
  • Sam nie lubi jeździć na rolkach (wiadomo z odc. Roboty górą), ale mimo to w opisywanym w artykule epizodzie wybrała się z przyjaciółkami na rolkową przejażdżkę

Wersja polskaEdytuj

Tekst polski: Wojciech Dyczewski
Opracowanie: IZ-Text
Udźwiękowienie: Supra Film
Wystąpili:

  • Anna Rusek – Alex
  • Ireneusz Załóg
    • chłopak zwiedzający Mount Rushmore
    • dr Kurczysiłek
    • kurier
  • Dariusz Stach
    • ojciec chłopaka zwiedzającego Mount Rushmore
    • Sinclar
    • Jason Roberts
    • stażnik w Taj Mahal

Więcej z Fandomu

Losowa wiki