FANDOM

Odlotowe Agentki – Magazyn to magazyn zrealizowany na podstawie serialu Odlotowe Agentki. Wydawany w Polsce od kwietnia 2006 roku do lipca 2010. Wydawcą było wydawnictwo Media Service Zawada.

Opis

Magazyn Odlotowe Agentki to magazyn przeznaczony szczególnie dla dziweczynek w wieku 7-12 lat. W magazynie umieszczone zostały komiksy z przygodami Agentek, ciekawe informacje opowiadające o Agentkach oraz wiele innych rzeczy, niezwiązanych już z Agentkami. Od lipca 2010 znieniła się jego formuła. Z każdym numerem dołączony był prezent.

Dawna formuła

Dawna formuła dzieliła się na takie sekcje jak:

Sekcja przygodowa

W sekcji przygodowej umieszczany był komiks, najczęściej odwzorowujący pewien odcinek Odlotowych Agentek znany już z telewizji. Najczęściej były to odcinki z sezonu 4 i 5, ale zdarzały się także odcinki z sezony 3. W magazynie odcinki nosiły inne nazwy, niż odcinki telewizyjne. Wyjątkiem był odcinek Wodna misja – ten odcinek został napisany na potrzeby magazynu (nie jest oficjalnym odcinkiem serialu).

Sekcja ubraniowa

To coś w sam raz dla Clover. W tej sekcji pokazywana była odzież modna w danym sezonie, a także modne dodatki, przeznaczone głównie dla dziewczynek w wieku 7-10 lat.

Sekcja wywiadowcza

W tej sekcji przprowadzany był, jak sama nazwa wskazuje, wywiad ze znaną osobą, najczęściej określaną przez magazyn mianem „Agentki XXI wieku”. Znalazły się tam np. Beata Pawlikowska czy Martyna Wojciechowska.

Sekcja kulturowa

Ta sekcja przeznaczona była na filmy, książki oraz inne kulturowe dzieła, które dopiero co weszły do sprzedarzy i pozyskały pozytywną opinię krytyków.

Sekcja dobrych manier

Sekcja ta to swego rodzaju "instrukcja", jak zachowywyać się kulturalnie, np. przy stole, podczas przyjęcia itp.

Sekcja badawcza

W niej umieszczone były testy na różne tematy, np.: "Jaka z Ciebie Agentka?", czy "Czy łatwo Cię przestraszyć?". Odpowiedzi były podawane na ostatniej stronie.

Sekcja szpiegowska

W tej sekcji umieszczane były ciekawostki godne szpiega, np. "Gesty, które zdradzają...", "Czy łatwo Cię przestraszyć?", czy "Jaka z ciebie przyjaciółka?". Chodzi w tej sekcji o to, by pokazać, jak dużo zdradzają gesty, ruchy lub sposób mowy człowieka.

Sekcja gwiezdna

Ta sekcja była poświęcona jakieś sławnej osobie znanej z telewizji, show-businesu czy muzyki. Sekcja ta jest podobna do sekcji wywiadowczej, wspomnianej wcześniej.

Sekcja łamigłówkowa

W tej sekcji umieszczane były zagadki i łamigłówki, mogące umilić czas i sprawić, by dzieci "ruszyły głową".

Sekcja konkursowa

Ta sekcja, jak sama nazwa wskazuje, zawierała konkurs (najczęściej SMS-owy) lub ankietę. Wypełniając je możnabyło wygrać rozmaite nagrody.

Sekcja techniczna lub Sekcja High-Tech

Umieszczane tam były nowiny dotyczące technologii i techniki. Sekcja zawierała wiele ciekawostek, pozwalający zrozumieć otaczającą nas technikę.

Sekcja plastyczna

W sekcji tej pokazany był sposób zrobienia lub skonstruowania jakiejś ciekawej pracy dotyczącej plastyki.

Sekcja fotograficzna

Jak można się domyślić, ta sekcja dotyczy fotografii.

Sekcja podróżnicza

Ukazane tam zostały miejsca godne odwiedzenia.

Sekcja sportowa

Sekcja dotycząca sportu.

Sekcja zoo

Sekcja ta dotyczyła zarówno pupilów, jak i dzikich zwierząt.

Sekcja kontaktowa

W tej sekcji umieszczone zostały listy i rysunki czytelników tego magazynu. Sekcja dostępna w każdym numerze.

Sekcja specjalna

Sekcja umieszczana tylko w jednym lub dwóch numerach, opowiadająca o skrajnie różnych tematach.

Nowa formuła

Nowa formuła, która zagościła w 2010 roku, dotyczyła wakacji i opisywała, jak miło spędzić w wakacje czas. Obejmowała tylko kilka numerów. Jak zawsze nie zabrakło w niej komiksu, jednak wszystko inne uległo zmianie. Do każdego numeru dołączony był prezent. W nowej formule pojawiły się:

Komiks

Tak jak dawna sekcja Przygodowa, Komiks ukazywał jedną z przygód Agentek.

Miej na to oko

To połączenie dawnych sekcji kulturowej i podróżniczej. Pokazane tam zostały miejsca w Polsce, które warto odwiedzić, a przy okazji, nie są zbyt drogie. Umieszczane też tam były wieści o filmach.

Na t(r)opie

To lista ubrań, które są aktualnie "na topie". Na t(r)opie jest podobne do dawnej sekcji ubraniowej.

Gwiazda pod lupą

Podobnie jak w dawnej Sekcji Gwiezdnej, w Gwieżdzie pod lupą przeprowadzany był wywiad ze znaną gwiazdą kina, muzyki lub innych dziedzin. Znajdowały się tam również najnowsze wieści opisujące najnowsze osiągnięcia wspomnianej osoby w numerze.

Urodowe S.O.S.

W tym artykule umieszczone były rady wspomagające urodę (jak np. pomoc uszkodzonym włosom lub popękanej skórze na ustach).

Na ratunek

W tym artykule ukazywały się rady, jak pomóc naszej planecie Ziemii, czyli np. – zakręcać dokładnie kran, oszczędzać światło itp.

i inne artykuły

Więcej z Fandomu

Losowa wiki